Jdi na obsah Jdi na menu
 


KVĚTEN 2024

28. 4. 2024

květen

 

téma

co by žáci měli zvládnout

nové pojmy

MATEMATIKA

 

 

Přirozená čísla do 1000

Sčítání a odčítání do 1000

Řešení slovních úloh

Rozvoj logického myšlení

 

 

  • sčítá a odčítá zpaměti i písemně  čísla do 1000
  • čte, zapisuje, porovnává čísla, orientuje se na číselné ose
  • řeší slovních úlohy v daném oboru
  • doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel

 

ČESKÝ JAZYK

 

 

 

Podstatná jména – rod, číslo

 

  • Vyhledává podstatná jména v textu
  • Umí určit rod a číslo
  • Vyhledává slovesa v textu
  • Umí určit osobu a číslo

slovní druhy

 

rod a číslo

 

 

 

 

Státní svátky

 

- Samostatné vyjadřování na dané téma

podstatných jmen

 

osoba a

číslo sloves

 

 

Bajky, pohádky

Výrazné čtení s porozuměním

 

 

  • Pozná bajku a zná její znaky
  • Čte plynule s porozuměním přiměřené texty
  • Učí se poznávat vlastnosti lidí a hodnotit způsoby jejich chování

NÁŠ SVĚT

 

 

Ze živé přírody

 

 

Živočichové

- živočichové a my

 

 

 

 

 

- popíše různé živočišné druhy, zařadí je do skupin podle vnějších znaků,popíše stavbu těla modelového živočicha, včetně stavby kostry a uložení vnitřních orgánů, vysvětlí různé způsoby přijímání potravy,

 

         

 

 

Rostliny 

  • části rostlin
  • život rostlin
  • rostliny a my

 

 

dýchání, pohybu, rozmnožování i průběhu života

- zná a popíše základní části těla rostlin, vysvětlí jejich význam, popíše život rostlin, zná užitkové a okrasné rostliny

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

 

Vokální činnosti – hlasová průprava.

Taktování dvoudobého rytmu, pojem dirigent.

Poslech – hudba k poslechu, k tanci, hudba slavnostní – polonéza, programní hudba.

  • ozvíjí hudební paměť
  • rozvíjí hudební představivost 
  • rozvíjí muzikální cítění
  • zná pojem dirigent
  • umí taktovat dvoudobý takt

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

 

  • Malba štětcem, houbou, prsty, kresba dřívkem, tužkou, rozličnými materiály a nástroji zanechávajícími různou stopu. 
  • Největší a nejmenší obraz.
  • Linie, plochy, tvary: kde jsou kolem nás
  • Najdi, ukaž, namaluj, nakresli, vytvoř nejdelší čáru, největší čtverec, trojúhelník, kouli, krychli.
  • využívá rozličné nabídnuté materiály, techniky   formáty

 

 

 

  • rozezná základní plošné a prostorové tvary, dovede je použít ve vlastním vyjádření

 

 

PRACOVNÍ ČINNOSTI

 

 

Práce s drobným materiálem

- papír, textilem

 

Práce s přírodním materiálem

 

Pěstitelské práce

  • umí pracovat s šablonou, upevňuje své dovednosti
  • pracuje dle předlohy i představy
  • pracuje uvědoměle, tvořivě a samostatně
  • vyhledává a dotváří přírodniny na základě představ
  • Jarní práce na školním pozemku
  • získává pracovní dovednosti a návyky

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

 

Olympijský víceboj Atletika:

  • běh 
  • hod
  • skok

Míčové hry

  • Vybíjená
  • Přehazovaná
  • Kopaná 
  • zvládá osvojované pohybové aktivity na úrovni svých pohybových předpokladů - zvládá základní pohybovou přípravu organismu před pohybovou aktivitou
  • nevyhýbá se pohybové zátěži

-dodržuje pravidla bezpečného chování - začíná chápat smysl pohybu pro zdraví a dobrý pocit

  • nachází svou roli v týmu