Prosinec 2024
prosinec |
Téma |
co by žáci měli zvládnout |
nové pojmy |
MATEMATIKA |
||
Přirozená čísla do 1 000 Pamětné sčítání, odčítání, násobení, dělení Dělení se zbytkem Násobení a dělení mimo obor násobilky Konstrukce trojúhelníku podle kružítka Převody jednotek délky, hmotnosti Základní geometrické útvary – krychle, kvádr, koule, válec |
|
Krychle, kvádr, koule, válec
Konstrukce trojúhelníku |
ČESKÝ JAZYK – MLUVNICE |
||
Zájmena a číslovky Zájmena a číslovky Stavba slova, slova příbuzná Vyjmenovaná slova a příbuzná B, L, M |
- poznává a vyhledává zájmena a číslovky v textu - ve slovech dokáže určit předponu, kořen, příponovou část |
Slovní druhy Stavba slova |
ČESKÝ JAZYK – SLOH |
||
Formy společenského styku Písemné a ústní přání Pohled, dopis Zvyky a obyčeje patřící k Vánocům
|
|
Referát |
ČESKÝ JAZYK – LITERATURA |
||
Próza – pohádky a pověsti Čtení s porozuměním Volná reprodukce textů Správné a výrazné čtení |
|
Pohádka Pověst
|
NÁŠ SVĚT |
||
Města – vznik a vývoj současná podoba
Počasí - roční období nadmořská výška
Půda a zemědělství podnebí a půda zemědělská a rostlinná
|
|
Města
Půda
Ochrana prostředí |
HUDEBNÍ VÝCHOVA |
||
Výslovnost při zpěvu Správná a výrazná artikulace při zpěvu Tichá deklamace zpěvu - brumendo Znělost koncových souhlásek Poslech známých koled – hudební hry Projekt Vánoce |
|
Artikulace |
VÝTVARNÁ VÝCHOVA |
||
Uplatňování subjektivity Moje stopy (zanechávání stop cestou do školy), vytváření různých tvarů stop ve sněhu Hrajeme si na obrazy (inscenace vánočních postav) Vánoční výzdoba a vánoční přání |
|
Vánoce |
PRACOVNÍ ČINNOSTI |
||
Práce s papírem
|
|
|
TĚLESNÁ VÝCHOVA |
||
Informace o bezpečnosti a hygieně Význam pohybu pro zdraví Příprava organismu před pohybovou činností Turistika |
|
Hygiena, organismus |