Jdi na obsah Jdi na menu
 


ÚNOR 2024

23. 1. 2024

MĚSÍČNÍ PLÁN 3. TŘÍDY

 

únor

 

téma

co by žáci měli zvládnout

nové pojmy

MATEMATIKA

Opakování malé násobilky

 

  • Chápe princip násobení a dělení, zná násobky čísel, upevňuje si spoje na násobení a dělení

Písemné sčítání

Sčítání a odčítání do 100

 

  • Sčítá a odčítá zpaměti bez přechodu i s přechodem přes desítku
  • Sčítá písemně bez přechodu i s přechodem přes desítku

ČESKÝ JAZYK

Vyjmenovaná slova P, S 

  •  Umí řady vyjmenovaných slov po  P, S, zvládá pravopis vyjmenovaných slov po L,M, B, P, S, chápe a používá odůvodňování vyjmenovaných slov
  • Porovnává významy slov, poznává slova příbuzná

Vyjmenovaná slova,

 

nadpis, osnova

 

bajka

 

Nadpis a osnova vypravování

  • Seznámí se s osnovou
  • Tvoří vhodné nadpisy

 

Bajky

Výrazné čtení s porozuměním

Čtení v rolích

 

  • Pozná bajku a zná její znaky
  • Čte plynule s porozuměním přiměřené texty
  • Učí se poznávat vlastnosti lidí a hodnotit způsoby jejich chování

NÁŠ SVĚT

Člověk, naše zdraví

 

Vnitřní ústrojí člověka, smyly

 

 

Co potřebujeme k životu

Zásady zdravého života

 

  • Zná některé orgán, chápe jejich základní funkci a zařazení do orgánových soustav
  • Zná zásady zdravé výživy, chápe význam pitného režimu, zdravého dýchání.

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

 

Vokální činnosti – jednoduchá hlasová cvičení, transponování do vyšších a nižších poloh, uvolněný zpěv.

 

B. Smetana

Zajímavosti ze života.

Poslech.

Vyjádření vztahu k rodné zemi v jeho dílech.

 

  • rozvíjí hudební představivost
  • využívá správných pěveckých návyků
  • zpívá se zřetelnou výslovností
  • rozvíjí hudební představivost
  •  aktivně vnímá znějící hudbu
  • rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby
  • seznamuje se se skladatelem B. Smetanou, získává základní informace o jeho životě

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Moje nejmilejší barevné oblečení.

Zimní oblečení a doplňky. Vzory. Geometrické tvary.

Koláž.

Bramborová tiskátka.

Mísení barev.

 

v tvorbě projevuje své vlastní zkušenosti; uplatňuje přitom v plošném a prostorovém uspořádání linie, tvary, objem, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace

- využívá rozličné nabídnuté materiály, techniky   formáty

 

 

PRACOVNÍ ČINNOSTI

 

Práce s drobným materiálem

  • modelovací hmota

 

Konstrukční činnosti

– práce se stavebnicí

  • modeluje tvary dle předlohy
  • bezpečně zachází s nástroji
  • pracuje dle předlohy i představy
  • pracuje uvědoměle, tvořivě a samostatně
  • umí zhodnotit výsledek své pracovní činnosti

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Atletická průprava:

  • průpravná cvičení na běh
  • překážková dráha

 

Olympijský víceboj

  • sedy - lehy
  • hod míčem
  • skok z místa

 

Míčové hry

  • Vybíjená
  • Přehazovaná

 

Zimní sporty

- nevyhýbá se pohybové zátěži

- zvládá osvojované pohybové aktivity na úrovni svých pohybových předpokladů

- upevňuje si vůli pro zlepšení pohybové dovednosti

- zvládá základní pohybovou přípravu organismu před pohybovou aktivitou

- umí se dohodnout pro spolupráci  v družstvu

- nachází svou roli v týmu

- dodržuje pravidla bezpečného chování a pravidla her

  • začíná chápat smysl pohybu pro zdraví a dobrý pocit

jedná v duchu fair play

- dodržuje pravidla her

  • získává informace o pohybových aktivitách a sportovních akcích

 

hod na cíl

atletická abeceda

štafetové běhy